måndag, augusti 22, 2011

Det var tråkigt att vi missade Evelina och Roberts bröllop, det skulle vart roligt att dela deras glädje. Dock ahr jag kikat på bilder från FB och sett hur fina de var och hur lyckliga de verkade! Vi önskar er all lycka i framtiden och nu en härlig bröllopsresa i USA. Det är synd att vi inte får läsa ihop i höst, jag och Evelina, vi är ett finfint team!

Här i Jokkmokk flyter livet på. Idag har vi inte städat eller packat alls. Magnus har börjat skolan och vi har haft två klasskamrater till honom på besök. Bland annat en Vännäsbo som är lika gammal som mig, kul. Tur att vi fixade klart allt i köket igår så det såg någorlunda ut här hemma. Vi lagade god-middag som vi åt med Teresa när hon kom hem från Boden vid åtta, det var mysigt. Nu har Magnus just instalerat vår nyinköpta skotork och vi testar att torka våra städigt blöta skor här i det regniga lappland. Jag och Ronja har vart och tränt lite lydnad på vår alldeles egna stora träningsplan ungefär två hundra meter från huset. En övergiven asfaltsplan på kanske 50x50 meter, det gillar vi, dock lite mycket pinnar ännu så länge.. Vi traglar på med fritt följe, vi har inte tränat det så mycket och inte regelbundet så jag har inga förväntningar på hene ännu. Hon är superduktig när hon vill och kan gå, springa stanna och svänga tight åt båda hållen, men det är bara när hon har lust. Nu övar vi på att det är när jag har lust som vi ska gå fint.. Inkallning är hon jätteduktig på, det har vi tränat mycket på, idag provade vi stå och ligg under gång, sitta kan hon sedan innan skapligt. Stå var svårt, vi måste mer nöta vad stå betyder, hon kan från liggande, men jag tror inte att vi tycker att ordet betyder samma sak ännu.. Ligga under gång gick däremot över förväntan, hon lägger sig även fast jag fortsätter, om än inte med någon vidare hastighet. Vi övade på att ligga när hon bara var nära mig och jag gav kommando utan att titta på henne, det gick också bra. Vi ska köra lite med dummie här hemma ikväll, i trädgården eller inne, var alldeles för längesedan vi tränade apportering och när vi provadepå det igår blev vi mer ovänner än hade kul, Ronja var inte alls med på noterna.. Om en stund ska vi dock gå på promenad på Magnus klasskamrat Lisa och hennes två Afghanhundar, det blir spännande att träffa dem!

Inga kommentarer: