onsdag, februari 16, 2011

Vi ska ställa ut Ronja på en inofficiell valputställning på lördag och jag är nervös över hur hon ska sköta sig oc hur jag ska sköta mig... Vi övar och övar på "Ståååå" och gå fint och springa fint. Springa fint är jätteroligt tycker Ronja, så roligt att man måste hoppa lite och småbita lite i mina byxor och så vidare... Men hon är vår älskling!
Hon har ju sin svans, som nu är helt läkt och bra, men ännu inte helt utvuxen, så någon placering får hon ju inte. Fast fin kan man ju göra henne ändå. Idag har jag trimmat hennes framtassar. jag trodde aldrig det skulle gå, men hon var så duktig så. En leversnitt på pallen brevid så var problemet ur världen. Baktassarna tar vi imorgon. Jag har aldrig gjort något liknanade innan, men läste på och kollade på några filmer på datorn och sedan tog jag tag i saken. Jag måste säga att jag är stolt, fint blev det! Stor skillnad mot baktassarna.

Idag var det mat på kyrkan och vardagsmässa. Jag tog med mig Magnus och vi tog bilen dit, det är ju så kallt! (inte alls vi som är lata inte). Monica höll  mässan och pratade om skräp. Vi hade svårt att hålla oss för skratt när hon kom till den illaluktande kompostpåsen. Vi kände igen oss... Idag har vi dock redan tagit med oss den ut och så ska vi också göra med skräpet inom oss. Jag fick ett fint visdomsord på vägen ut också; Gud skapade inte brådskan, det gjorde vi själva.

Allt gott!

Inga kommentarer: