onsdag, februari 23, 2011

Föreläsning bara på förmiddagen idag, sedna jag ska skriva om RO, Radikal Ortodoxi. Det är ett mycket spännande ämne. Om kunskapssyn, ontologi, Agustinus och Aqinas, och såklart Duns Scotus, den "skurken". Skämt å sido, ligger det en hel del i vad de säger, Milbank och co.

Vi har haft en lugn morgon, Ronja och jag. magnus for som vanligt vid halv åtta och sedan dess har vi tagit det lugnt, tränat lite i korridoren och promenerat ute. Jag har kollat lite hundkurser. Vi ska gå en allmänlydnadskurs som ska börja nu snart, dets ka bli roligt tycker jag. Bra, både för Ronja och oss. Igår var det forslunda som vanligt, Ronja var mycket duktig, men ganska skällig. På slutet vard et bara vi och Tosca kvar, så då tränade vi inkallning nära varandra och med hundran som fick spring förbi påväg till matte eller husse. Det gick förvånansvärt bra, jag tror att Forslund batyder så mycket träning för Ronja att hon vet vad som gäller. Kul hade vi allihop, djur som människor, tror jag.

Vi hade roligt, men kaos på utställingen för en vecka sedan, så vi tänkte att v ska fortsätta på den bollen, gast med lite större yta... Vi ska vara på Bjurholms inoff utställning i Vännäs den 12 mars. Det blir jättekul, det är ju som "hemma". Tills dess ska vi hitta ett bättre utställningskoppel i alla fall och fortsätta träna på stå och gå bland andra fyrbenta vänner. Ronja tycker att sådnat är så roligt, ibland så roligt att hon kopplar bort matte...

Gammal bild från Forslunda.

Inga kommentarer: