lördag, juni 25, 2011

Stackars Ronja fick ett litet skärsår i trampdynan igår, antagligen när vi var ute och plockade blommor innan vi gav upp midsommarstången på grund av regnet. Vi åkte hem med henne till mammas och pappas hus, tvättade, tejpade och tog på en strumpa. Idag la vi tassbandage innan vi gick ut, med plastpåse och strumpa vilket fungerat jättebra. Vi tog av och tvättade för några timmar sedan och det sern bra ut nu, såret har inte gått genom huden, men en hudflik är lös, jag tror den kommer ramla av så småningom när såret läkt. Det läker som bekant långsamt i trampdynor, med vi hoppas att detta ska gå bra. Nu får Ronja ha tratt inne med en tjep över såret och bandage ute. Hon var skeptisk till bandaget först, eller mest tyckte hon nog att det var konstigt att gå på det, med efter bara någon minut så brydde hon sig inte mer om det och gick obehindrat. Hon har inte haft ont, jag får klämma och känna hur mycket jag ville och hon har inte haltat något, men jag är mest orolig för infektion.. Jag hittade en finfin beskrivning av hur man lägger tassbandage med bilder och steg för steg HÄR.

2 kommentarer:

Sussi sa...

Kul att du gillade min beskrivning! =D

Jag sa...

Tack igen! Superbra med bilder, det spelar ingen roll hur mycket man läser så är bilder mer illustrativt, speciellt för oss med bild-minne! Vi hade inte alla bra bindor, men bomull fungerade utmärkt istället för polsterbindan, hon har ju inget öppet sår den kan fastna i. Hudfliken har tejpat fast med vävtejp. Dock ska det införskaffas till hundapoteket nu när midsommar är över. Man vet aldig när olyckan är framme igen!

Allt gott