onsdag, juni 29, 2011



Ljuva sommarvärme! Jag och Ronja har haft sommahärligt idag, tyvärr utan Magnus som jobbar. Vi tog sovmorgon i soffan, kanske mest jag som uppskattade det dock! Fast egentligen är det Ronja som brukar sova längst i familjen. Efter morgonprommenaden som vi tänkte ägna åt lite träning på Berghem, som inte blev av eftersom jag tappade bort allt godis på vägen dit, gick vi hem och myste på balkongen. Ronja sov och jag läste och drack basilkia-vatten. Lite väl livat på balkongen under bara.. När vi ledsnat packade vi ihop och åkte till Hissö, efter att ha sett lockande bilder på Chilis blogg. Vi började med att bada, gav snabbt upp planen på lite lydnatsträning, de 27 graderna satte stopp. Efter några roliga pinnar att hämta vill Ronja inte komma tillbaka till stranden då hon var säker på att det fanns ännu en pinne ute i vattnet och jag fick kalla och bli lite orolig över att hon inte skulle orka.. Men det gick bra. När jag simmade tyckte Ronja det var jätteroligt och ville simma alldeles nära mig, inte lika roligt tyckte jag då hon har vassa klor.. På land mellan baden tränade vi lite apportering, Ronja fick ett par dubbelmarkeringar och apporterade jättefin en i taget, bra fart tillbaka också. Hon var riktig duktig och matte stolt, det betyder gott om mjukost för Ronja! Vi tränade stadga och det gick över förväntan, jag fick kasta massor med dummies alldeles nära henne. Jag vallade också upp ett sökfällt åt henne, men just när jag var klar bestämde Ronja att nu fick det vara slut på att sitta och vänta och hon drog iväg till mig i sin snabbaste valprycks-fart och drog några vändor. När hon väl kommit tillbaka och jag skickade ut henne hittade hon dummien på två röda sekunder, antingen såg hon vart jag la den och har ett riktigt bra minne eller så sökte hon jättebra, jag tycker båda är bra och tänkter inte tro att det var på ren tur ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men så otroligt mycket mer jag tycker att jag jobbar fel dagar nu... Men en annan gång så! Trodde Ronjas tass var värre så jag frågade ju aldrig om ni ville med.. /e