måndag, april 12, 2010

Igår hade jag en perfekt söndag, även om jag inte fick vara i kyrkan. Dagen började med sovmorgon och vakna bredvid min älskade. Sedan cykel ner till stan och bibliotekskafét där jag träffade Josefin för frukost och två alldeles för snabba timmar. Cykla, det är roligt. Speciellt när det var längesedan sist, jag tror inte jag cyklade alls förra året. Jo, på våren hos Magnus och när vi tittade på fåren, men inte annars. Det är så när man bor på ett fjäll, desto fler andra fördelar!

När jag kom hem var det jättevarmt och skönt och jag hämtade ner kartongen vi sparat från flytten och la den på balkongen och satte igång att måla stolarna. De var så skavda att vi kände att det skulle vara fräscht att dra över att lager vit färg. Jag har officiellt hunnit två och en halv av fyra på ungefär tre timmar. Då blev det mycket njutande av solen och tedrickande också och det var det värt! Magnus kom ut och oljade diskställ och tvättkorg och njöt han också. Det var jättevarmt, när det inte kom någon vindpust förståss. Det är vår!


Sedan kom det mindre angenäma med dagen, allt var kaos inomhus. Vi hade inge stolar att sitta på när vi skulle äta, inget diskställ att lägga disken i och tvätten på golvet i badrummet, eftersom tvärrkorgen var upptagen med annat. Vilken resulterade i att vi inte kunde diska och fick ha picknick med Kina-nudlar och wok-blandning med färska champinioner och fisk på golvet. Båda två var väldigt mysiga igår, även om frånvaron av diskning var lite jobbigt imorse. Nu är det över och jag ska skriva ansökan och plugga idag, samt baka med surdegen, vi får se hur det går..

2 kommentarer:

Josefin sa...

jag har slut på credit på mitt kontantkort... men adressen du kan skriva på mig är den jag är folkbokförd på:

Rönnstigen 21 b
918 31 Sävar

:)

Jag sa...

Tack Josefin!