fredag, april 16, 2010

Fredag är en härlig dag. Dagens fredag innebär att jag ska läsa min Buddhist-bok, hälst hela men det tar nog lite för lång tid för att jag ska orka det. Magnus är på jobbet och jag har just satt en deg. Ännu ett experiment med surdeg, vete den här gången. Fördegen var mycket fin nu i morse när jag bladade och bearbetade den. Nu får vi se om det jäser något, det är ett långtidsbröd som ska gräddas ikväll och förhoppningsvis få en underbar skorpa och seghet, men man ska inte hoppas på för mycket! Nu är jag glad om det jäser. Gott med ett vetebröd nu efter en vecka med finskt segt grovt rågmjölsbröd, även om jag aldrig ätit ett bröd som luktat mer ljuvligt, som jag själv åstakommit i alla fall! Jag ska försöka städa idag också, lite fredagsfint är mysigt, jag är så bra på att hitta på undanflykter till läsningen...

Vi fick tillbaka hemtentorna i Systematisk Teologi i tisdag, som vi har väntat på dem... Den tentan var en sådan som man inte alls vet hur det har gått när man skickar in den och det är ett av mina mest nervösa ögonblick på sista tiden, men det gick mycket över förväntatn och jag är mer än nöjd.

I onsdags var jag på vardagsmässa i kyrkan och träffade teologi-vänner efteråt. Vi har bestömt oss för att vi vill ha ett korpenlag i antingen fotboll eller innebandy och kvällen ägnades åt att försöka hitta det bästa namnet, självklart utgick sökande från den Heliga Skrift. Många bra exempel har kommit upp, men ej det perfekta.

Onsdag förmiddag hade jag och Josefin en cylkelutflykt runt Nydalasjön med fika vid kyrkstugan. Väldigt mysigt och väldigt roligt att cykla, även om allt blev lerigt, det var det värt.

En dag i veckan lunchade vi, jag och Magnus, på vägen hem från hans jobb utanför ett djurhus på Gammlia. perfekt vidstilla och solsken och jättevarmt! Goda mackor, fräsch vårsallad och Guns hemkokta flädersaft, det var perfekt.

Inga kommentarer: