fredag, mars 12, 2010

Idag ska vi åka på nya äventyr! Så snart Magnus slutar jobba kommer jag och mamma och hämtar upp honom och sedan min far och bror i Vännäs. Därefter bär det iväg ner till jämtland och födelsedag hos min mormor. Grattis Mormor! Vi packar med skidor och varma kläder så vi ska kunna vara både aktiva och sitta och mysa i solen. Det blir nog en hel del plugg för min del, men den bok jag läser nu är rolig så det gör mig inget. Vi packade igår, så nu ska jag läsa och städa lite på förmiddagen innan mamma hämtar upp mig också.

Skolan är rolig, jag trivs. Både med undervisningen och vännerna och miljön och alt det där. På tisdag har vi stiftsgrupp igen och jag ska kanske bli fika-ansvarig. Jag som tjatat om att jag inte vet vad jag har för roll i styrelsen, nu fick jag en... De vet inte vad de ger sig in på om jag ska ansvara för fika! Vår kaplan Tomas kommer också till Umeå den dagen och jag ska gå på samtal med honom om mina studier och min framtid, ja allt egentligen. Det känns skönt at få prata med någon som brottats så länge med sin kallelse.

Livet här i Umeå rullar annars på. Vi trivs bra i lägenheten och äntligen börjar det kännas som att vi inte flyttade in igår. Vi har vart och hälsat på hos Amanda och igår skulle vi gå på Gamilia, det är Samiska veckan här i Umeå nu, men det var inte så mycket spännande faktiskt. Vi slutade i en kåta på ett renskinn och tittade lite i fotoalbum, det var i alla fall hemskt mysigt. Jag skulle gärna ha ett renskinn eller två att ha på balkongen och sitta och mysa i vårsolen!

Inga kommentarer: