onsdag, januari 27, 2010

Undervisningslös dag passar sig bra i snöstormen. I vårt gamla, inte allt för välisolerade hus blåser det rakt genom väggarna om det blåser åt fel håll, men idag verkar det gå bra. Tänker bara på alla stackare som arbetar ute idag, det är inte kul när det blåser ner snö i halsen ochman blir blöt och kall.

Inte fick jag någon studentlitteratur idag heller, det går segt det där, jag skulle verkligen behöva börja läsa idag, speciellt som det är på engelska. Jag har en hel del här hemma också, så nog kan jag hålla mig sysselsat ett tag ändå!

Som sann norrlänning vill jag också tipsa om Gör Gott-spelet, som finns på Norrmejeriers hemsida. Det allra bästa är han som vägleder dig genom spelet, juvlig röst och underbara kommentarer!

Magnus är på jobb, men eftersom han jobbar halvtid ännu så länge så kommer han snart hem till mig igen. När man sover till nio blir det inte så många timmar... fy på mig. Idag kommer kanske vår flyttkartongen fron Halland, skönt det så att vi hinner få det innan vi flyttar!

Jag tänkte också skryta lite med mina muffins jag bakade igår, som invigning av silikonformarna, som förörvigt funderade superbra och så känner man sig lite mer miljövänlig. Jag har aldrig bakt muffins utan recept förr, men dessa man blåbär, jordgubb och lime vart lyckade ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

MAJA!
Du är också hemma! å eftersom att jag är sämst på att baka muffins och gillar det som är miljövänligt (och Dig) så bjuder jag härmed in mig själv på fika när ni kommit till rätta på Liljansberget. :) Å då vill jag höra om alla era äventyr och vad som nu händer! :)

KRAM Josefin