lördag, januari 30, 2010

Lördag, men vi kan börja med fredag. Jag art hemma och gjorde massa av ordentliga saker, ja allt som jag kunde komma på utom att läsa. Främst kanske eftersom jag inte hade någon bok att läsa i. Det var en väldigt skön och fridfull dag. Magnus fick jobba två timmar extra och när han kom hem åt vi en sen lunch, potatissoppa med svamå och pujolök, som jag kokade. Sedan åkte vi, om än lite sent, till Liljaskolans idrottshall för att ägna oss åt vår nya fredagstradition. Nämligen klättra samtidgt som pappa spelar badmington med sina jobbarkompisar, nu vart det tyvärr så att vi kom samtidigt som de for, men vi tillbringade ändå en och en halv timme i hallen och hade massa roligt. Jag måste bara bli lite stark i mina armar, och lite mer teknisk (läs: jag är urkass än så länge).
Hemma igen hjälpte vi till med maten, käkade stormiddag med Anton och Sanna och sedan tog vi ett skönt bad innan vi kom lite sent till På Spåret. Är det inte en perfekt fredag?

Idag har vi packat massa saker i olika papperskassar som vi ska ha med till lägenheten på måndag. Emma har upplyst mig om att vi kanske inte får nycklarna fören tolv, men det gör inte så mycket, då kan jag sitta på biblioteket och läsa på förmiddagen. Idag har jag pratat med Rebecca också, hon är lite som en mentor, väldigt klok och jag har fått bra studietips! En och en halv vecka i Salto, det längtar jag nästan efter, speciellt att så träffa dem som jag saknar.

Nu håller pappa på att spela gamla klipp med roligheter, han har så roligt då och vi också, ett tag i alla fall. Familjeeftermiddag. Fast ikväll ska de iväg på filmstudio-fest, då ska vi laga Thailänds curry och ha hand om varandra bara. Imorgon är sista rycket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vi önskar er lycka till i eran gemensamma lägenhet, dina studier och passar samtidigt på att gratulera Magnus med 30 års dagen.
Kram från oss alla i Stavanger, vi saknar dej.

Jag sa...

Tack så mycket, vi hoppas också att allting ska gå bra!
Magnus hälsar och tackar så mycket.
Ja, det var väldigt längesedan vi träffades nu. Det skulle vara kul att se ert hus, vi får se om det kan bli någon tur!
Hälsa alla från oss! Kramar