tisdag, januari 26, 2010

Första inlägget i den här nya bloggen!

Här kommer allehanda spännande och mindre spännade saker att samsas om utrymme. Mest spännande just nu är vår flytt på månad och mina nya studier.

På måndag flyttar jag och Magnus in i vår tvåa på Liljansberget i Umeå, nära universitetet. En relativt nybyggd lägenhet, få kvadratmeter, men en fin planlösning. För tillfället mäter vi på ritningen och tvättar lakan så att vi ska kunna använda dem direkt! Jag är jättespänd, det ska bli så roligt att få pyssla runt och göra fint och bo in sig, tillsammans med min älskade. Vi längtar båda två.

Det andra spännande har redan börjat hända, nämligen att jag har börjat läsa på universitet igen. Den här gången ett program och mera seriöst än när jag läste psykologi för två år sedan, även om det var oerhört roligt och lärorikt. Nu läser jag första terminen på Teologprogrammet, ett litet program på det stora universitetet. Vi är inte så många, närmare bestämt fyra, som började nu efter jul, men vi läser ihop med de som började i höstas och även de som läser den första grundkursen som enskilld kurs. Vi är nog runt 20 stycken totalt i klassen, lagomt. Det är väldigt familjär stämning och jag känner mig redan som en i "familjen", jag tror det här kommer bli toppen!
Idag har vi lärt oss om medeltida klosterordnar och korståg, tur man har vart en flitig Arn-läsare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej och hå! Lycka till önskar Åsa och Fredrik