torsdag, januari 28, 2010

Idag har jag börjat tampas med en besvärlig engelsk bok. Jag vart nästan sur ett tag, men det visade sig på föreläsningen sedan att jag snappat upp det mest av det viktigare åtminstånde. Dagen har tillbringats på universitetet hela dagen, eller i alla fall från halv åtta till tre, mest mest i biblioteket. Jag dock en trevlig förmiddagsfika med Emma som råkade dyka upp och skrämma livet ur mig där jag satt djupt försjunken.

Universitetet är en kall byggnad, eller snarare samling av byggnader. Tjocktröja är regel, helst den tjockaste du har, men det finns ett ställe att fly till. Nämligen det så kalade röda rummet, där alla kursböcker man inte får låna finns. Där är det alltid varmt, det är något jag uppskattar.

Jag har just avslutat bakande av två morotskakor, av vilka jag kommar att få smaka inget alls. Det är nämligen till mammas jobbfika imorgon. Det var längesedan jag gav mig i kast med dem, så jag vet inte alls hur det blev... Kanske tur att man slipper äta upp dem!

Imorgon borde jag åka in till skolan igen och läsa ett kapitel till i den boken som bokus vägrar leverera till mig... Jag vill ha den nu och kunna sov till åtta istället för sex, snälla? Åtta är en sådan perfekt tid att gå upp, alla dagar. Nu ska jag tvärt emot ta och göra tandborstar till mig och älsklingen och krypa mer i sängen strax.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maja och MAgnus!!!
Det är tomt här på Salto utan er! Låter intressant att läsa teologi - jag tror du skulle bli en fantastiko präst Maja! Och så undrar jag hur du gör tandborstar? Tillverkar du dom av pinnar för att efterlikna någon gammal arnmunk eller något? Hmmmm..... Jag och Teresa (som hälsar och spelar farm yard...)har FF här på Salto. Johan är i Stockholm och jag får hämta posten i 25 minusgrader (BRRR det var kallt om näsan Magnus!)sen råkade jag backa in i dörren på förrådet lite när jag skulle ut för klanten som hade parkerat den (hrm jag) hade ställt den dåligt. Dörren blev lite skev men skotern klarade sig fint...och lanske märks det inte.... Här på Salto är det lugnt och skönt. Vi räknar sulor och sockor och beställer ....vi beställer även osthyvlar med skaft av renhorn samt små nyckelringar med samiska tofflor på och sånt som vi tror folk köper....om det inte säljs får vi väl köpa det själva....å då vet du ju vad du kommer få i present de närmaste 7 födelsedagarna! Snart kommer ju du iallafall upp Maja - kanske kommer du åxå Magnus eller? Teresa säger vi ska ha fredagsmys ikväll. Men vi har inte så mycket att mysa med...souvas kanske eller rökt lax? Gamla dessertviner som oxiderat och smakar sherry? Tja varför inte...... Längtar efter er båda! Kram rebecca

Anonym sa...

Ps sidan har glidit snett - annars är den superfin!Rebecca igen

Anonym sa...

Om man inte dricker så mycket gammalt vin så är sidan rak. Vet inte om vi vågar veta vad ni hittar att äta och dricka i saltos hemliga förråd.