söndag, februari 12, 2012

Träning

Finväder idag också, så vi gick ut tillsammans för lite träning med Ronja. Det blev länsstyrelsens parkering idag, mest dil där!
Vi började med apportering, nu på lägsta nivå eftersom vi haft lite trubbel med att hon slår över och blir hyper. Magnus började med att föra och jag kastade, sedan bytte vi lite. Det gick väl sådär, fortfarande väldigt svårt att koncentrera sig och lättstörd och har lätt att bli hyper, kasta sig ner och rulla, hoppa efter dummien och nafsa efter mina vantar.. Jag vet inte riktigt hur vi ska gå vidare nu.. Tänkte att det var eftersom jag kanske gått för snabbt fram och därmed ställde för höga krav, men det verkar inte så heller.. Hur dom helst ska vi hålla oss till enkelmaekeringar och någon dubbel samt enkel enkel dirigering ett tag för att se hur det går.

Innan vi gick hem dammade vi av lydnaden och körde en liten stund. Där var alla koncentrationsproblem som bortblåsta. Detta tror jag Ronja hade längtat efter! Vi måste börja slipa lite på momenten nu inför våren och sommaren. Dumt bara att de moment vi är sämst på, hindret är det enda vi inte kan träna på här hemma.

Inga kommentarer: