lördag, oktober 06, 2012

Anlagsklass

Skryter jag överallt annars, så kan jag ju skryta lite här med!

Två trötta tjejer på väg hem. Arwen hittade sig en bra huvudkudde.. Hon drömmer nog om nästa gång när hon också får gå spår..

I natt regnade det en hel del, så spåren var blöta. Vilket i för sig inte behöver vara en nackdel.. Ronja brukar hetsa upp sig en hel del innan hon få ge sig ut på spåret eftersom hon tycker det är så roligt, men idag var hon lugn och sansad. Det är som om hon vet när det verkligen gäller. Hon spårade jättefint, ringade lite som hon brukar på andra vinkeln, men tog spåret jättefint igen. Ringningen vid fjärde vinkeln berodde på en "vattenpöl" på 10*5 meter på en halvmeters djup som Ronja gick runt.. Spåret fortsatte sedan genom ett jätteblött parti som domaren sa var en sjö i juni.. Hon gick en meter förbi klövern i slutet men märkte direkt och vindade in den och blev som vanligt lycklig över att ha hittat sin skatt. Ska bli spännande att få träna för öppenklass nu. Ronja har aldrig tränat med skott så det är nog det jag oroar mig mest för. Återgången och bloduppbehåll tror jag inte kommer vålla några problem, det har vi redan provat och det har gått bra. Synd att det är så sent på säsongen bara..

Ronjas kritik från dagens spår:
Tiken tar snabbt an spåret. Klarat sträcka ett-fem utan tvekan, ringar i vinkel två och fyra. En mycket bra spårhund, hon spårat i bra tempo.
14min, godkänd anlagsklass

Stolt matte <3

Vi hade med Martina som tyvärr inte kunde gå prov idag eftersom henne tik väntar valpar om knappt tre veckor. Men som tur var fotade hon fina bilder. Här på Magnus som får sin kritik av den toppenbra domaren Kurt. Också på alla som blev godkända på dagens prov. Grattis till Terersa och Åsa och era duktiga hundar också!


1 kommentar:

Anonym sa...

Stort grattis till dig Maja och Ronja!

Hälsningar Terese och Tommy