torsdag, juni 14, 2012

Sista dagen

Sista heldagen i Vännäs, den här semestern är slut nu. Allt ska packas och stuvas in i bilen igen och sedan bär de av norrut. Vi har en rolig vecka framför oss på Salto, Nu är det Magnus tur att ha semester med hundarna och träna och njuta och min tur att jobba. Om nu jobba under familjfjäll räknas som jobb, det brukar mest vara skoj, vi hoppas bara på bättre väder än vad prognosen lovar i dagsläget.. Nu är det några dagar sedan vi spårade sist och det lär dröja ett tag till med allt resande, jag tror inte vi får med oss någon klöv till Salto. Det är nog ingen som vill ha den i frysen eller kylen där.. haha. Dags att börjanutställningsträna lite med Arwen snart också, hon lär sig så snabbt, serber tur. Idag har lillan simmat i älven också. Det var lite läskigt, men efter första väntan gick det bra och hon verkade ha ganska kul och var stolt över sig själv! Även om det lär dröja ett tag innan hon simmar runt som Ronja. Men det är god träning för henne höfter, så jag är glad över att hon tycker så mycket om det. Vi håller på att nöta tecken för dirigering ute på gården, höger och vänster går bra, ut är lite svårare, men går för det mesta bra det också. Arwen tränar jag nu mest på stå, sitt, ligg, dutta och att plocka upp föremål från marken. Det sistnämnda är en utmaning för oss där vi provar oss fram. Hon har det inte alls naturligt på samma sätt som Ronja hade, men hon gör allt för godis, så jag ska bara få henne att förstå vad jag vill! Just nu sover hjältarna i vardagsrummet och jag ska göra lite lunch.

Inga kommentarer: