torsdag, april 19, 2012

Vårkänslor

Sådär, lite vårtema på bloggen, passar också Arwens första smeknamn lite bättre! Ronja orkade just flytta ut i köket, men stiga upp, nej nej, hon la sig att sova vidare direkt. Jag får helt enkelt läsa en stund innan vi går ut i solen. Igår tränade vi lite blandad lydnad och hon var väldigt fokuserad när vi kom igång, men lite trögstartade var vi.. Vi körde linförighet med koppel, vi brukar annars mest träna fritt följe, men kopplet störde inte nämnvärt och hon hade en sådan energi! När det är så är det bra jag som måste ha vett att avsluta träningen i tid, så vi slutar på topp, igår klarade jag det. Men det är ju så kul när hon är så duktig! Vi tränade också platsliggning, blev nog fyra minuter med tre belöningstillfällen. Inget huvud i backen den här gången, men hon låg stilla och relativt koncentrerad. Det är nästan så att hon ligger bättre om det är lite störning, för då kommer hon ihåg vad hon gör och anstränger sig, att träna såhär själv på en tyst parkering blir ganska svårt på det sättet. Hon är säker på momenten i ettan nu, alla utom hoppet som vi inte tränar. Eftersom jag inte har nått hinder och drar mig för att låta henne hoppa.. Blir att åka ner på klubben någon dag och se om vi kan låna ett och träna lite ifall vi ska ha någon chans.. Jag har inte anmält till någon tävling, dels pga att hon borde ha börjat löpa för en månad sedan och dels eftersom Arwen kommer nästa vecka. Men vi börjar bli tävlingssugna, kanske vi ska anmäla bara så kommer ju löpet börja!

Bjuder på en till bild på lillan <3
Idag fyller valparna sju veckor och imorgon är det en vecka till vi hämtar hem vår skatt.


Inga kommentarer: