måndag, april 02, 2012

Måndag 2 april

Jakt-träningen går upp och ner just nu. Ut-tecknet som funkade så bra ett tag gick i förrgår plötsligt inte alls. Det slog över för Ronja och hon ville bara hoppa på mig och tappade helt fokus. Troligtvis blev det för stora krav, för svårt helt enkelt. Igår backade vi, provade igen, gick bra ett par gånger, men sedan samma sak.. Det är så tråkigt när det blir så och man inte alls vet vad man ska göra.. Tillslut kom jag på en ny idé som jag testade och som gick väldigt bra igår. Istället för att jag går ut med henne och lämnar, få hon helt sonika sitta framför på en gång och jag kastar över henne och hon måste vänta på ut-tecken. Frågan är bara om jag nu helt sabbar stadgan istället. Borde nog bara låta henne hämta ca var annan var tredje gång..

Bjuder på några valp-bilder från förra veckan! Vi längtar så efter dig Arwen..








1 kommentar:

Jennie, Phoenix och Dice sa...

Lycka till med jaktträningen! Tror inte det är nån fara med stadgan så länge som hon får sitta och vänta på utkommandot innan hon får gå. Du kan dessutom varva med att istället för att skicka ut exempelvis kalla in henne ibland. På vägen in till dig kan du blåsa stopp och sen dirigera ut. Så att hon får variation i övningen hela tiden.