torsdag, mars 22, 2012

Vårvärme

Det är åtta och en halv grad varmt och snön smälter snabbt idag, inte ens vantar behövdes ute en sådan här dag. Det var end ag som började tidigt, emn att Ronja väckte oss, läs Magnus, kvart i fyra. Hon hoppade upp i sängen och skulle lägga sig, men just när hon lagt ner huvudet kom hon på att hon akut måste ut. Magnus tar ut henne i tron om att hon skulle vara dålig i magen eftersom hon åt massa bajs ute igår när vi gick runt sjön. Dock var det "bara" akut kissnödighet, som berodde på de två skålar vatten hon drack i går kväll, dessa troligtvis pga äckel-bajset..

Magnus förmiddaglektion var inställd så vi åt lunch i godan ro innan jag skulle på möte och församlingshemmet om helgens gudstjänster. Vi ska ju konfirmera konfirmanderna på lördag, det ska bli så spännande och roligt, men också sorgligt eftersom det betyder att konfirmandtiden är över. jag och Birgitta ska försöka få igång lite KU här i Jokkmokk, så då hoppas jag att de kommer tillbaka! Nu ska jag bara modifiera förbönen lite och skriva ut redovisningsordningen till konfirmanderna så smäller det. Ja, efter att vi övar igenom allt imorgon.

Jag är lite krasslig idag så det blir nog inomhusträning.. Igår tränade vi lite ställanden och linförighet ute och inomhus klickade vi platsen, och tränade på UT-täcken. Det sistnämnda är så roligt, men lite för svårt utomhus ännu, det är så många moment. Vi tränar det så att Ronja följer mig ut, vi lägger ut ett föremål, igår en tennisboll, vi går en bit tillbaka, jag sätter Ronja och går lite till och vänder mig om. Sedan skickar jag henne med UT-täcken att vända om och hämta bollen. Hon har inga problem att springa från mig, men det är som att hon blir lite förvånad varje gång och tycker att jag borde säga varsågod istället.. Men det går framåt, senare i veckan kanske jag törrs prova utomhus också..

Inga kommentarer: