måndag, mars 19, 2012

Kvällsträning

Nu har vi hållit på med den nya maten i ca två veckor rent, alltså helt utan inblandning av den gamla. Såklart är det alldeles för tidigt att säga något alls ännu, men jag vill ändå påstå mig märka en skillnad. Det är som att uppstötningarna nästan helt har försvunnit, det som förut var flera gånger om dagen sker nu max en gång och ibland uteblir det helt. Hon är bra i magen också, lite krångel i början som jag skrivit om tidigare, men som sagt kan det lika väl vart något hon stoppat i sig.. God är den också tycker Ronja, aldrig förut har hon slickat matskålen så noggrant! Ännu så länge är vi nöjda, utvärderar ordentligt i höst..

Lydnadsträning har vi ägnat kvällen år. Linförigheten gick jättebra, Ronja hade riktigt bra fokus under övningen och klarade både höger och vänster snyggt nästan varje gång. Däremot var det sisådär med koncentrationen mellan receptionerna.. men vi vet vad vi ska öva på. Energin är det inget fel på, den ska bara kanaliseras rätt! Ställandet börjar släppa känns det som, hon är snabbare och snabbare, här ska vi nöta och bara belöna rätt kriterier, samtidigt som hon måste få lyckas. Jag hade med mig tre leksaker ut idag som jag varierade mellan, det gick bra. Vi gjorde några inkallningar, menjust då var det något uppe i skogen vid kyrkan som stal all uppmärksamhet.. Säkert något djur, vi vet ju att det rör sig mycket räv t ex här. Vi fick till någon bra och avslutade då raskt momentet. Träningspasset avrundades med en platsliggning, hon är riktigt duktig där nu. Mycket hakan i backen och mycket koncentration på mig, även om en del ljud och liknande skäl uppmärksamheten ibland så är det aldrig frågan om att hon inte ska lugga kvar. Duktig är hon tösen min!

Lägger in några bilder på valparna också, så söta! Vi har nu också bestämt med Helena när vi ska komma upp för att träffa dem första gången. Jag längtar verkligen! Här är både lila och orange med på bild.

2 kommentarer:

emma sa...

:)
i inomhuslokalen, den 14/4... bara lk1... men jag vet inte... haha.

otroligt söta valpisar! jag håller på den röda med den röda nosen :D

Anonym sa...

aha, okej, men träning är ju det man behöver mest av för det mesta så :)

såklart. men utseendet är ju som det enda jag har att gå på än så länge. och alla är ju söta såklart!