tisdag, april 05, 2011

Inget forslunda för Ronja idag, det var synd det. Vi var där och kollade ändå, när Agneta hade utställningsträning och fick med oss lite tips. Fast det hade vart perfekt tränin för Ronja, men hur mycket störning som helst.. Dock fick vi med oss ett nytt utställningskoppel hem, rött med den bit renhorn som stopp. Det var jag som föll för det.. Bättre än vårt gamla i alla fall, det är alldeles för tunt och osäkert. Nu liter jag på att jag har kontrollen i alla fall och behöver inte tänka så mycket på det. Självklart var jag tvungen att testa lite i hallen nyss när vi kom in. Det var längesedan vi tränade utställnings stå och springa, men hon sköte sig exemplariskt. Detta var dock i hallen och utan någon som helst störing, men i alla fall. Innan vi åkte hem åkte vi förbi Umestan och gick en kvällsrunda där, men Ronja i lina. Inget folk och inga hundar, så då tordes vi. Mycket yta att springa på också! Vi tränade lite inkallning, vilket Ronja inte har så lätt för längre, men idag gick det ganska bra. Hon tycker ju om bollen och jag vill gärna belöna henne med den, men hon tar den bara och springer iväg och leker själv med den.. Jag har provat med två bollar, men inte funkar det inte..

Inga kommentarer: