tisdag, april 12, 2011

Det blir Forslund idag ändå. Tommy, vår uppfödare, skulle ju vara där, så jag mailade Hanna på klubben och frågade hur det är med löptikar och fick klartäcken från henne. Dock blir det passivitetsträning idag. Imorse körde jag och Ronja ett kort träningspass ute på parkeringen. Inkallningen gick bra och lika så appoteringen, förutom då jag gömde lite för långt bort och Ronja tog med sig dummin upp i snöhögen en sväng innan jag fick den.. Vi tränar linförighet och det går väl sådär. Hon går fint i koppel på promenad nästan alltid, men när vi tränar på svängar kommer hon ofta efter.

Nu blir det kokt fisk, äggsås och potatis till middag. Jag brände just såsen eftersom jag blev kvar här och skrev. Ajabaja!

Ronja fick påsk-paket idag, från farmor. Hon bar det stolt från brevlådan hem till lägenheten. Hennes egen blomma är nu planterad i kurka och bor bland de andra pelargonierna i vardagsrumsfönstret.

4 kommentarer:

emma sa...

clever, ska börja gömma lite lätt jag också, iaf här inne där han nuförtiden faktiskt kommer tillbaka!
ang svängarna, peppa så att du har med henne i svängen och belöna precis när du svänger/i slutet av svängen så ökar motivationen att svänga!

Angelica sa...

Hej!
Nyfiken då din hund är från Samrons, är den efter Attigårdens Golden Icelander "Svarten"?

Jag har en hund från Svartens första kull :)

Jag sa...

Hej Angelica!
Ja, Ronja är från Samrons, men hennes pappa kommer från Kapplandet och heter Vincent, mamma är Jazz.

Angelica sa...

Jasså. Fin ser hon ut att vara! :)
Hur gammal är hon?

Mvh Angelica