onsdag, november 17, 2010


Ronja är duktig på att bära och hämta och överlämna. Inomhus. Ute är det som att hon aldrig någonsin har kommit tillbaka med något eller hämtat något.. Hon har inte vart jätteduktig på det förr ute heller, vi har inte tränat så mycket, men hon har i vart fall kommit. Nu hämtar hon, tittar på en, viftar på svansen och springer åt ett annat håll... Vi ska nog göra lite paus i den träningen ett tag. Men inne har hon verkligen fattat galoppen, hon hämtar och sätter sig så fint och släpper inte fören vi tar emot och säger tack. Duktiga lilla fröken, men det betyder att vårt köksbord allt som oftast är belamrat med massor med saker efter en måltid... Ibland skor, ibland kläder, oftast först hennes leksaker och hennes röda filt.

2 kommentarer:

Lukas sa...

Måste säga att jag verkligen gillar den där bilden. påminner mig litegrann om när jag och mina syskon fortfarande bodde hos våra föräldrar och min äldsta bror hade kommit hem på lunchen för att hämta något han glömt. Under den tiden hade hunden tagit hans stor, ställt de bakom en öppen dörr och satt sig mellan dörren och väggen så att han inte skulle hitta skorna och stanna hemma med henne :)

Jag sa...

De är smartare än man tror!